Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studenti učitelství s poruchou učení
Najkerová, Dana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch učení. Jejím cílem je zjištění názorů na učitele s poruchou učení. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na definici specifických poruch učení a jejich členění, projevy a možnosti vzdělávání dětí, dospívajících a dospělých. Zásadní je zde kapitola Specifické poruchy učení na vysoké škole, kde jsou popsány problémy a možná reedukace právě na vysoké škole. Cílem praktické části je zjištění názorů studentů učitelských oborů na učitele s poruchou učení. K průzkumnému šetření je využita kvantitativní metoda – metoda dotazování – technika dotazníků. Respondenti dotazníku jsou vysokoškolští studenti učitelských oborů. Výsledky jsou vy-hodnoceny pomocí deskriptivní statistiky.
Specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů
Vítová, Hana
Tématem bakalářské práce jsou specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů. Teoretická část práce se věnuje problematice specifických poruch učení a jejich vymezení. Dále se zabývá příčinami vzniku specifických poruch učení. Seznámí nás s klasifikací a rozdělením poruch. Charakterizuje druhy poruch. Dále se teoretická část zaobírá diagnostikou poškození, možnostmi reedukace a podpůrných opatření. Přiblíží hodnocení a klasifikaci jedinců. V této části bude popsán individuální vzdělávací plán a systém poradenské pomoci jedincům se specifickými poruchami učení. Metodami teoretické části jsou analýza a syntéza informací z odborných publikací a zdrojů. Při praktické části práce bude využita kvantitativní průzkumná metoda, sběr dat proběhne pomoci dotazníkového šetření. Respondenty budou pedagogové vybraných středních škol v Jihomoravském kraji. Cílem praktické části bude zjistit informace, názory, také postoje a přístup pedagogů související se vzděláváním jedinců se specifickými poruchami učení. Získané výsledky budou podkladem doporučení pro pedagogickou praxi.
Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Jenšovská, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
Specifické poruchy učení u žáků na středních školách
Vlková, Jana
Bakalářská práce bude zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních odborných školách. Konkrétně na téma problematiky specifických poruch učení. Cílem teoretické části práce bude analýza odborné literatury, seznámení se základní terminologií, klasifikace jednotlivých poruch učení, příčinami vzniku poruch učení, seznámení se s problematikou poruch učení u žáků na středních odborných školách. V praktické části bude průzkum zaměřen na jedince se specifickou poruchou učení. Práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, konkrétně na vypracování tří kazuistik. Průzkumné šetření bude založeno především na metodě polo strukturovaného hloubkového rozhovoru, pozorování, dále bude průzkum čerpat z individuálních vzdělávacích plánů, školních záznamů žáka, doporučení z pedagogicko-psychologických poraden a obsahové analýzy výsledků činnosti. Respondenty budou tři žáci Střední průmyslové školy v Třebíči. Cílem praktické části práce je zjištění, jakým způsobem žáci se specifickými poruchami učení zvládají požadavky na studium na Střední průmyslové škole v Třebíči. Další cílem práce je zjistit co těmto žákům pomáhá ve studiu, co jim naopak ztěžuje studium. Jakým způsobem žákům se specifickými poruchami učení pomáhají učitelé a rodiče. Co mohou či dělají tito žáci sami, aby zvládli studium na Střední průmyslové škole v Třebíči. Jak se cítili tito respondenti ve školním prostředí a jaké měli zkušenosti se začleněním do kolektivu.
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v základní škole hlavního vzdělávacího proudu
VOŘÍŠKOVÁ, Radka
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením specifických poruch učení jejich projevy, příčinami, diagnostikou a intervencí. Je zde objasněna problematika školských poradenských zařízení, u kterých je zmíněné odborné vymezení individuálního vzdělávacího plánu (dále jen IVP) a plánu pedagogické podpory (dále jen PLPP). Další kapitoly se zabývají podrobnějším definováním dyslexie a dysgrafie. Poslední úsek teoretické části se zaobírá ostatními specifickými poruchami učení, mezi které patří dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, lehká mozková dysfunkce (dále jen LMD), porucha pozornosti s hyperaktivitou (dále jen ADHD), porucha pozornosti bez hyperaktivity (dále jen ADD). Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který probíhal na vybraných základních školách v okrese Benešov. Cíloví respondenti byli pedagogové působící na 1. stupni běžné základní školy, kteří pracují s žáky s dyslexií a dysgrafií. V závěru empirické části je uvedena osobní případová studie žáka s dyslexií a dysgrafií. Cílem bakalářské práce je analyzovat přístupy pedagogů k žákům s dyslexií a dysgrafií na vybraných základních školách v okrese Benešov.
Dysmúzie, dyspraxie, dyspinxie a odborná veřejnost
KOURKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zaměřuje na činnost odborníků pracující s dětmi trpící dyspinxií, dyspraxií nebo dysmúzií. Prvním cílem, bylo zmapování výskytu těchto poruch a způsob jejich diagnostiky. Druhým cílem bylo zjistit způsob další práce s dítětem a věnování se dané problematice. Dysmúzie, dyspraxie a dyspinxie spadají do oblasti speciální pedagogiky v rámci kapitoly specifických poruch učení a v populaci se objevují velmi ojediněle. V literatuře se často nachází jen malé odstavce o těchto poruchách. Dysmúzie je porucha projevující se v oblasti hudební a vyskytuje často izolovaně. Dyspraxie se projevuje především v obratnosti a motorických funkcí jedince. U dyspinxie je zasažena oblast výtvarných dovedností. Informace jsou získány kvalitativním výzkumem, s využitím metody dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Výběrovým souborem jsou odborníci v PPP v kraji Vysočina. Získané údaje jsou vyhodnoceny otevřeným kódováním a zpracovány do práce kategorizací dat. Z výzkumu je patrné, že výskyt uvedených poruch je v kraji Vysočina velmi ojedinělý. Dle rozhovorů s odborníky bylo zjištěno, že tyto poruchy nejsou školsky významné, proto se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Dyspinxie a dysmúzie se dle odborníků nediagnostikují, proto v praxi s poruchami neměla žádná z dotazovaných osob dostatečné zkušenosti. Na způsob diagnostikování těchto poruch tedy nikdo z dotazovaných nedokázal odpovědět. Vývojová porucha dyspraxie se v kraji Vysočina dle dotazovaných odborníků vyskytuje jen v minimální míře. Způsob práce s dyspraktiky je podle odborníků shodný. Provádějí komplexní vyšetření, využívají metody a techniky k určení diagnózy a následně vydávají svá doporučení, jak s těmito jedinci pracovat.
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v první třídě základní školy
Hroudová, Irena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje dílčích funkcí u žáků v první třídě základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice v oblasti problematiky specifických poruch učení, zabývá se možnostmi diagnostiky specifických poruch učení. Práce dále popisuje klíčové dílčí funkce ve vztahu k osvojování školních dovedností a seznamuje s teorií deficitů dílčích funkcí, jako jednou z možností příčin obtíží v osvojování dovedností číst a psát. Praktická část analyzuje výsledky, diagnostiky vybraných dílčích funkcí u vybraného vzorku dětí před a po realizaci cvičení zaměřených na jejich rozvoj v rámci výuky v prvním ročníku ZŠ.
Kompenzace specifické poruchy učení - dyslexie u žáků a její projevy v Odborné praxi na střední škole
Gregrová, Lucie
Bakalářská práce pojednává o žácích, kteří trpí dyslexií a studují Veterinární prevenci na Vyšší odborné škole ekonomické a zdravotnické a střední škole v Boskovicích. Práce zjišťovala, jak žáci s poruchou, ale i bez poruchy chápou dyslexii jako handicap při studiu předmětu Odborná praxe a jaké mají informace o problematice specifických poruch učení. V teoretické části bakalářské práce jsme se seznámili s odbornými prameny, které se zabývají problematikou nejen dyslexie, ale i dalších specifických poruch učení, diagnostikou specifických poruch učení, reedukací a kompenzací dyslexie, institucemi pomoci pro jedince trpící specifickými poruchami učení od předních a uznávaných odborníků na tuto problematiku. Metody teoretické části byly analýza, syntéza a komparace názorů a zjištění, těchto odborníků. V praktické části, bylo řešeno, kolik žáků studujících obor Veterinární prevence trpí, anebo netrpí poruchou. Cílem bylo zjistit, jak zmíněné poruchy ovlivňují odbornou praxi. Pro praktickou část byl zvolen kvantitativní výzkum a metodou praktické části bylo dotazování pomocí techniky dotazníků, které byly rozdány ve všech třídách oboru Veterinární prevence. Zjištěná data jsou k dispozici pro danou školu a jsou vyhodnocena deskriptivní statistikou. Cílem teoretické části práce bylo prostudovat a seznámit se s nejnovějšími poznatky v odborných publikacích, zabývající se již zmíněnou problematikou, vymezit a definovat specifické poruchy učení. Cílem praktické části práce bylo sestavení a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků Veterinární prevence. Výsledky měly zodpovědět, jak zmíněné poruchy ovlivňují Odbornou praxi.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Současná problematika dětí se syndromem ADHD/ADD
MARKOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení a chování. Nezávisle na věku u některých dětí přetrvávají obtíže, které znesnadňují jejich výuku v nedostatečně zvládnuté technice čtení, v oslabené schopnosti porozumění čtenému textu a v závislosti na tom v neschopnosti efektivně se čtenému učit. Cílem diplomové práce je poskytnout rady, jak těmto dětem pomoci v rámci integrace do běžné třídy základní školy. V individuálně vzdělávacím plánu jsou upřesněny jednotlivé kroky ( forma a frekvence nápravy, obsah nápravy,{\dots} ).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.